lördag 6 juli 2013

Houtskär-helg

Har velat av & an i veckor över om att komma till Houtskär eller inte i helgen. Eftersom Houtskär-mommo sakta men säkert blir i sämre skick bestämde vi oss för en tur ut i skärgården. Efter äkta färjrally med sniglande chaufförer, nästsista bilen på färjan & lite tur så hann vi till 12.40-färjan till Houtskäret.



Hårda vindar idag men det stoppade inte barnen & mig från att söka skatter. Geocaching är inte så tokig sysselsättning för småbarn. Två stycken fanns ju riktigt runt hörnet vid Houtskär-mommo, en plockade vi på stranden & den fjärde vid kyrkan. Houtskär-kyrka är så mysig, skulle kunna gifta mig här (varken planerat eller bestämt när det ska ske).


Är i alla fall nöjd över vårt beslut att komma hit. Roligt att göra en gammal människa glad. Ikväll kommer Markus & jag säkert att ta en tur ner till gästhamnen men med bil. Känner att jag snabbt behöver komma "hem" ifall det händer nånting. På det sättet hålls kalori-intaget också på rätt nivåer. Hoppas på att få träffa någon bekant, pågående Houtskär-dagar borde väl ändå dra till sig lite människor.

Eftersom det är bil som gäller, korkar jag härmed min enda cider, för att vara i körskick om några timmar. Fortsättning följer imorgon. Då hoppas jag att vinden har mojnat betydligt så att barnen får göra det jag lovade dem innan start, nämligen simma.

Inga kommentarer: