torsdag 24 mars 2016

FFS - Day 6

Erkänner nog att jag var nervös inför träffen med Linda men det rann nog av mig så fort vi började prata. Fick först kliva upp på Tanita-vågen & blev så glad då den visade lägre siffror än på vår våg här hemma. Sket fullkomligt i att fettprocenten var hög & att den tyckte jag var 51 år gammal! Muskler fanns det gott om & det farliga bukfettet kring inre organ angav vågen som litet. Fint så men det finns att jobba på.

Åkte därifrån med matschema, träningsprogram & en klokare skalle. Fick en massa tips & råd. Under dagen har det dessutom dykt upp en massa frågor jag måste få svar på under morgondagens gruppträff & -träning. Ingen vila trots helg nu. Det är nu man behöver den täta kontakten.

Till den 22.4 har jag satt som delmål en viktminskning på 2 kg. Absolut fixar jag det på fyra veckor! Skåpen är nu fyllda med ätbart för flera dagar framåt. Min första utmaning blir att hålla fingrarna från chokladäggen i helgen. Kan tänka mig att bordet i kafferummet är laddat med godsaker. Snälla arbetskompisar, ät upp allt!

Avslutade kvällen med en jordgubbssmoothie. Undrar varför jag slutade göra dem? Bättre mellan- & kvällsmål finns ju inte.

Inga kommentarer: